Työelämäviikko Fashion Unitilla, Siiri kertoo kokemuksiaan


 Hei! Olen Siiri Nykänen, 16-vuotias lukiolainen. Opiskelen ensimmäistä vuotta Schildtin lukion
musiikkilinjalla. Olin työelämäviikolla kaksi päivää Fashion Unitilla. Mallinhommat ovat
kiinnostaneet jo pitkään ja halusin tietää enemmän esimerkiksi muotinäytösten suunnittelusta ja
toteutuksesta. Minua kiinnosti mallina työskentely, mutta myös yrittäjän elämä. Halusin laajentaa
tietoani mallinhommista, sekä nähdä enemmän kameroiden ja kulissien taakse.

Fashion Unit ei ollut minulle ennestään kovin tuttu. Olin käynyt nettisivuilla useampaan otteeseen,
mutta en ollut tutustunut sen tarkemmin yritykseen. Päätin laittaa viestiä työelämäviikosta Johannalle. Halusin työpaikan olevan sellainen, joka minua oikeasti kiinnostaa, koska tämä
oli hyvä mahdollisuus saada lisää tietoa työelämästä. Olen ollut useamman kerran TET-viikoilla
mukana erilaisilla työpaikoilla, joten uuteen työpaikkaan tuleminen ei ollut vaikeaa. Pääsin heti
mukaan ja opin jo ensimmäisenä päivänä paljon uutta. Pääsin näkemään myös paljon uusia
näkökulmia mallin työstä.

Olen positiivinen ja pyrin olemaan kaikille aina ystävällinen, sekä kohtaamaan kaikki tasa-
arvoisina. Harrastan tanssia ja musiikin parissa työskentelyä. Tykkään viettää aikaa luonnossa, sekä
katson paljon elokuvia ja sarjoja. Tanssin kautta minulla on paljon esiintymiskokemusta, mutta
mallinhommista ei ole oikein aikaisempaa kokemusta. Tykkään ylläpitää omaperäistä tyyliäni ja
pidän asujen suunnittelusta.

Pääsi valitsemaan Fashion Unitin työntekijän Annin kanssa vaatteita
Prisman sisääntuloon Kauppakeskus Sepän muotitapahtumaan.

Kahden päivän aikana sain kuulla Fashion Unitin vuoden tapahtumista ja sain nähdä myös niiden
suunnittelua. Oli hyvin mielenkiintoista nähdä miten muotitapahtumien suunnittelu ja toteutus
oikeasti toimii. Pääsin myös valitsemaan vaatteita malleille tulevaan muotitapahtumaan. Pääsin
myös kuulemaan yrittäjän arjesta. Haastattelin Johannaa hänen työpaikastaan ja opin lisää Fashion
Unitista.

Kiitos paljon!
-Siiri

Kommentit