Pirteä ja ahkera Aili TET-harjoittelussa, lue kuulumiset

Moikka! Olen Aili, 14-vuotias ja olen tällä hetkellä 8. luokalla. Olen toiminut mallina Fashion Unitilla kohta vuoden. Kun sain kuulla, että TET-harjoittelu lähestyy, pohdin eri paikkoja mihin voisin mennä. Lopulta päädyin kysymään Johannalta, että pääsisinkö Fashion Unitille TET-harjoitteluun. 
Fashion Unit oli helppo valinta, koska ihmiset olivat jo tuttuja ja ilmapiiri hyvä. 

Viikossa ehtii oppia paljon ja odotankin, että saan TET-harjoitteluni aikana uudenlaista näkökulmaa muun muassa mallin työstä ja tapahtumien järjestämisestä. Olen innokas oppimaan ja en malta odottaa mitä kaikkea uutta ja ihanaa pääsen kokemaan tämän viikon aikana.

Malli: Aili H
Kuva: Muotipäivät 2023

Olen iloinen ja yritän aina parhaani olla kaikille ystävällinen ja avulias. Harrastan tanssia ja viulun soittoa. Muuna vapaa-aikanani tykkään käydä talvella laskettelemassa ja viettää aikaa perheeni sekä koiramme kanssa. Mallin töitä teen aina, jos vain mahdollisuus tulee. Esiintyminen on minulle luontevaa ja nautin lavalla olemisesta. Tanssissa olen esiintynyt paljon ja sen on auttanut muotinäytös lavoilla sekä muutenkin rohkeudessa. Olen pienestä pitäen ollut hieman ujo, mutta se ei ole estänyt minua tutustumasta uusiin ihmisiin tai tekemästä asioita unelmieni eteen. Haluaisin tulevaisuudessa matkustaa ympäri maailmaa ja sitä olen päässyt jo paljon tähänkin mennessä tekemään.

Tällä viikolla olen päässyt mukaan itselle uusiin juttuihin. Pääsin kuulemaan vuoden tulevista tapahtumista ja myös mukaan sopimaan tulevien muotinäytösten sisällöstä.
Kävimme myös maksamassa laskuja asiakkaalle.


Mallipankin päivittäminen oli mukavaa puuhaa ja aika vierähti siinä nopeasti. Myös hieman rennompaa tekemistä on ollut esimerkiksi tämän blogin kirjoittaminen. Kävimme myös torstaiaamuna Miriam’s -kahvilassa aamukahvilla ja Party Landissa ostamassa juhlatarvikkeita ja -koristeita. Laitoin myös Johannan hiukset keskiviikkoillan tilaisuutta varten.


TET-viikko oli aivan ihana kokemus Fashion Unitilla. Opin kaikkea uutta ja pääsin mukaan Johannan kiireiseen yrittäjäelämään. Sain uutta näkökulmaa malli- ja tapahtumatyöstä sekä tapasin uusia ihmisiä. Tapahtuman järjestämiseen pääsin tällä viikolla aivan alusta asti mukaan. Tapahtumat ja muotinäytökset eivät synny hetkessä, vaan siihenkin tarvitaan todella paljon aikaa ja työtä, että ne onnistuvat. Näytökseen osallistuvien yritysten kanssa täytyy sopia eri asioista, mallivalintoja tehdään yritysten toiveiden mukaan ja esimerkiksi kauempaa tuleville malleille pitää varata lentoliput. Myös Muotipäivien mainoskuvaukset järjestettiin Ateljé Iinassa, joita pääsin seuraamaan.


Kiitos paljon Johannalle, että sain tulla Fashion Unitille TET-
harjoitteluun!

Terveisin, Aili

Kommentit