Tositarina kun elämää pysäyttää - sitkeästi unelmia kohti


Tänään pääsette lukemaan upean ja rohkean Heidin pysäyttävän tarinan ja kokemukset syksyn 2023 Mallivalmennuksesta. 

Tämä on tositarina siitä, kuinka haastavasta ja vaikeasta elämäntilanteesta pystyy ponnistamaan ja menemään eteenpäin. 

Mallin tulee olla vahva sisältä ja ulkoa ja Heidin kaltainen tarina opastaa ja antaa näkökulmia juuri siihen, että erittäin haastavista vastoinkäymisistä huolimatta, jos on mahdollisuus, ei saa antaa periksi ja luopua omista unelmistaan.

Me myös tuemme Heidiä siinä, että hän on valmis kehittymään ja annamme hänelle koko tiiminä energiaa ja turvallisen ympäristön ponnistaa eteenpäin sekä apua esiintymisjännitykseen.

Heidille tämä kokemus on antanut voimaa, mutta se on myös voimauttanut meitä ja koko valmennusryhmää. 

Hyvinvointi on todella tärkeässä roolissa myös mallin töitä huomioiden. 

Se, että on hyvä olo, voi sisältä ja ulkoa hyvin, eivät välttämättä aina riitä. Vaan nimenomaan sitkeys ja luonteenpiirteet auttavat hakemaan ja kasaamaan itselle tärkeitä asioita takaisin elämään, kun on tullut tällainen täyspysähdys. 

Se kuinka Heidi on tuonut tarinansa julki ja tulee kaikkine haasteineen hakemaan apua ja vastavuoroisesti antaa myös muille tukeaan, on hyvin rohkeaa ja arvostettavaa.

Tervetuloa Heidi!



"Olen Heidi Oksjärvi 26-vuotias. Mulle on ollut aina hyvinvointi lähellä sydäntä ja tärkeimpinä arvoina pidän sitä että jokainen on juuri omana itsenään täydellinen. Ja se on ollut ihana huomata myös Fashion Unitilla, miten jokainen otetaan vastaan sellaisenaan kuin on. 

Omalla kohdalla hyvinvoinnista huolehtiminen on lähellä sydäntä, koska itsellä on ollut koko nuoruuden haasteita oman terveyden kanssa. Sairastan harvinaista neurologista sairautta, joka on vienyt multa puhe ja kävelykyvyn hetkellisesti 2016 ja olen opetellut uudestaan ne taidot. Olen aina pienestä pitäen haaveillut mallin työstä ja nyt tänä vuonna 2023 halusin ottaa askeleen kohti unelmia ja toteuttaa ne nyt kun voin. Enkä halua siirtää enään mitään unelmia tulevaisuuteen koska vuonna 2021 sairaus uusiutui yllättäen ja se sai miettimään, että unelmat pitää elää nyt kun voin. Haluan olla esimerkki kaikille, että vaikka mitä vastoinkäymisiä elämässä eteen tulee niin aina edessä päin odottaa hyvää ja pystyt saavuttamaan elämässä mitä vaan mitä ikinä haluat. Ikinä ei saa antaa periksi. ❤️




Innostuin hakemaan malliksi, kun kilpailin syksyllä 2023 Miss Jyväskylä -kilpailussa. Kuulin kilpailun kautta Fashion Unitista ja päätin jo silloin, että haluan hakea mallivalmennukseen. Innostuin mallin työstä Miss Jyväskylä -kilpailun aikana ja oon todella iloinen, että olen nyt päässyt Fashion Unitille malliksi. Oon aina ollut todella ujo ja pelännyt esiintymistä. Mutta nyt olen päässyt esiintymään muotinäytöksissä ja sitä kautta olen saanut rohkeutta esiintymiseen. Nykyään odotan aina innolla, että pääsen esiintymään, enkä jännitä sitä yhtä paljon kuin ennen. 

Mallivalmennus oli todella hyvä ja opettavainen. Myös se on mielestäni hyvä, että vaikka on suorittanut valmennuksen niin pystyy aina osallistumaan valmennukseen ja kertaamaan. 

Ehdoton lemppari oli Ilkka Ruotsalaisen pitämä meikkikoulu. Siitä sai todella hyviä oppeja meikin tekemiseen. Myös päätöstilaisuus Sataman Viilussa oli todella mieleenpainuva. Meillä oli todella hyvä mallivalmennus porukka jossa oli eri ikäisiä valmennettavia. Oli ihana, miten me kaikki autoimme ja tsemppasimme toisiamme illan aikana. Itselle ainakin on todella tärkeää, että esim. muotinäytöksessä toimitaan tiiminä ja silloin ei voi muutakun onnistua loistavasti.

Olen todella iloinen, että olen päässyt mukaan Fashion Unitille malliksi. Odotan paljon, että pääsen osallistumaan erilaisiin kuvauksiin ja näytöksiin. Haluaisin päästä monipuolisesti tekemään kaikkea mallin töitä ja kehittyä lisää siinä. Olen avoin kaikille projekteille."



Kuvat: Jani Salonen @snapsbyjani
Tapahtuma: Fashion Unit 15-vuotisjuhla 9.12.2023


Kommentit