"Miten lapsimalli syntyy?" - Sylvin tarina

 Tulevana lauantaina 30.9. starttaa Lapsimallivalmennus, vielä ehdit mukaan!

Lue lisää valmennuksesta täältä.


Alapuolelta pääset lukemaan ihanan lapsimallimme Sylvin tarinan.



"Synnyin tammikuussa 2019 kuubalaisessa sairaalassa Qatarin Zekreetissä, pienessä kylässä aavikon keskellä. Kamelit laidunsivat ikkunan takana ja taivaalla loisti lähi-idän mystiset tähdet. Perheeni oli ollut tuolloin Qatarissa jo yli kymmenen vuotta. 

Olin vauvasta asti hyvin sosiaalinen tapaus. Kaksi isompaa sisarustani ja heidän ystävänsä leikkivät kanssani ja opettivat minulle asioita. Rakastin kun ympärillä oli paljon ihmisiä, jotka nauroivat hassuttelulleni. En osannut ujostella ja nautin huomion keskipisteenä olosta. 

Muoti on kuulemma aina kiinnostanut ja heikko kohtani ova asusteet, mekot ja glitteri!" 




"9kk ikäisenä pukeuduin erilaisiin kankaisiin ja katselin itseäni peilistä. Heti kun olin tarpeeksi taitava, vaihdoin vaatteita jopa 8 kertaa päivässä, asusteita myöten. Tiedän mitkä asiat sopii yhteen, mitkä ei. Äitini joutuu toisinaan myöntymään asuihin, jotka eivät ehkä hänen mielestään ole sopivia. Pääasia on, että säväyttää, eikö? 

Kerran leikkasin hiukseni, koska minua harmitti, että niitä joka päivä joudutaan harjaamaan. En pidä hiusten laitosta, mutta kun ne joku taitava laittaa, saatan pitääkin ne laitettuna. 

Muutimme Suomeen koronavuoden 20 lopulla. Valitsimme Jyväskylän, koska se on keskellä Suomea. Osaan jonkin verran englantia, mutta isosisaret puhuvat sitä äidinkielenään. 

Jyväskylässä törmäsimme Fashion Unitin Johanna Soiluun äitini kanssa sattumalta. Äiti ei muista missä tapasimme. Tuli puhetta minusta, kuinka reipas olen esiintymään. Teimme minusta mallikansion Fashion Unitin studiolla kun olin 2,5 vuotta. Ensimmäinen esiintyminen minulla kevään 2021 Muotipäivät Jyväskylässä. Olin tosi reipas ja nautin stagella olosta."
 


Sylvi on nyt 4-vuotias. Kuva Muotipäiviltä 2023 Toivolan vanhalta pihalta.

"Mallin työt olivat jonkin aikaa tauolla, kun oli korona ja muuta. Aloin kysellä esiintymisten perään ja äitini kertoi Johannalle, että puhkun intoa päästä esiintymään yleisöille. 

Parasta kuvauksissa on, kun pääsee kiipeämään ja hyppimään paikoissa. Ne kuvaajat on tosi hassuja! Niillä on sellaisia lentokoneitakin, vähän niinku sudenkorentoja. Niitä ei saa kattoa, ne kuvaa! Me oltiin sellasessa metsässä kuvaamassa. Välillä me leikittiin ja kun satoi, me oltiin takaluukussa ja syötiin croissantia. Äiti on mun mukana. Sekin juo kahvia autossa. Ja oli tosi kivaa kun se kuvaaja Tommi nauratti mua! Mua vieläkin naurattaa! 

Siellä muotishowssa mä kävelen Mikon tai Eevan kanssa. Lilja opettaa miten kuuluu seistä, näin, että etujalka on edessä. Me käydään tosi monta kertaa siellä showssa, sit välillä on toi mekko, välillä on toi mekko, välillä ei oo mekkoa, on housut, välillä on glitteriä, ei aina, kerran äiti otti oman glitterin, sit Lalli pisti mulle ponnarin…"




"Mitä sanoisin jos kysytään onko kivaa? NO TIETTY ON! 
Pyytäisinkö sut mukaan? NO TIETTY heiiii 
Miksi? No siks ku se on kivaaaaa! Missä me sit kuvataan? Onko nyt samat vai eri vaatteet?"


Lopuksi äiti kertoo mielissään: 

"Meillä lasketaan öitä seuraavaan kuvaukseen ja näytökseen. Äiti toivoo että vire säilyy samana. 

Äitin mielestä parasta tässä Sylvin mallina olossa on tiimi, jossa tämä nuori tyttö saa terveellä tavalla, mahtavien ihmisten keskellä toteuttaa itseään ja saada itsevarmuutta ja esiintymiskokemusta tulevaisuuden haasteita varten."





Kuvat: Pasi Hakala / Studio Varjo

Kommentit