Fashion Unit palkitsi ensimmäisen Muotipäivät -yrityksen: GLITTER KEHITTYY JA KASVAA! Glitteristä haastattelussa Taija Purhonen

Muotipäivät -yritys 2012 voittajaksi on selvinnyt Glitter!
Muotipäivät -kiertopalkinto jaettiin ensimmäistä kertaa ja voittaja palkittiin kunniakirjalla ja pokaalilla 15.2.2013 Fashion Unitin toimistolla Jyväskylässä. Palkinnon vastaanotti Glitterin aluepäällikkö Taija Purhonen.



“Glitter osallistui aktiivisesti ja kokonaisvaltaisesti Muotipäivät -tapahtumakokonaisuuteen hyödyntäen monikanavaisesti markkinointiratkaisuja. Glitterin asiantunteva ja ystävällinen henkilökunta oli läsnä alusta loppuun ja auttoi kaikin tavoin. Glitter on ollut mukana Muotipäivät -tapahtumissa kehittäen ja ideoiden näytöskokonaisuuksia. Glitterin henkilökunnalla on halu ja palo rakentaa pysyvää tapahtumakokonaisuutta Helsinkiin.”

Fashion Unit tuottaa kaksipäiväisiä muodin suurtapahtumia vuonna 2013 Jyväskylässä, Tampereella, Helsingissä ja uutena Kuopiossa. Muotipäivät -tapahtumista lisätietoa www.fashionunit.fi

Millainen yritys on Glitter?

Glitter on osa ruotsalaista Bergendahl & Son AB konsernia. Tällä perheyrityksellä on jo 90 vuoden historia. Glitter on koruja ja asusteita myyvä yritys, jolla on Suomessa Glitter-myymälöitä jo 32. Suomen lisäksi Glittereitä on Ruotsissa, Norjassa, Tanskassa ja Puolassa. Yhteensä Glittereitä on 250 liikettä ja olemme kovassa kasvussa! Voin sanoa, että Glitter on paras työpaikkani! Kiteyttää Taija Purhonen.

Taija on sinnikäs, positiivinen ja periksiantamaton, tyylikäs nuori nainen. Hän on tehnyt ansiokasta työtä Glitterin eteen jo seitsemän vuoden ajan. Taija tekee työtään suoraan sydämestä ja hän uskoo, että Glitterissä tykätään olla töissä. Työntekijät ovat aikuisia nuoria ja työpaikka voi olla rennon hauska. Glitterissä aikuisuus ei tarkoita jakkupukuun pukeutumista, jokainen voi pukeutua oman persoonansa mukaan. Töihin halutaankin ihmisiä omina itsenään ja persooninaan.

Kuka on Taija?

31-vuotias Taija on aidosti kiinnostunut työstään ja kuvaakin Glitterin henkilökuntaa äärimmäisen hyvinä asiakaspalvelijoina. Glitterin tuotteet ovat kohtuuhintaisia ja täten jokaiselle löytyy jotakin.

Taija toimii Glitterin aluepäällikkönä. Hän on kotoisin Keski-Suomesta. Taija kertoo, että on hyvä motivoimaan ihmisiä ja hän on myyntiorientoitunut ja uskoo, että kaikki tulos lähteekin ihmisistä.
Taija hoitaa 14 Glitter-myymälää, joissa työtovereina toimivat liikkeiden henkilökunta niin myymäläpäälliköt kuin myyjätkin.

Millaista on Glitterin ja Muotipäivien yhteistyö?

Muotipäivät järjestetään vuonna 2013 kahdeksatta kertaa Jyväskylässä, joka koetaan Glitterissä hyväksi tapahtumaksi. Glitter on ollut mukana lähes joka vuosi Muotipäivillä ja tämän vuoksi he halusivat olla mukana myös alusta asti Helsingin tapahtumassa. Taija toivoo, että Muotipäivät on jatkossa isompikin tapahtuma ja että yhteistyö jatkuu useassa tapahtumakaupungissa.

Taijan mukaan Muotipäivät on etenkin Jyväskylässä yhdessä tekemistä ja onnistumista. Yritykset puhaltavat samaan hiileen, vaikka kaikki ovat kilpailijoita keskenään.
- Kilpailijoiden yhdistäminen samaan tapahtumaan on todella hyvä juttu. Toinen tukee toistaan.

Millaista on Glitterin oma aktiivisuus Muotipäivät -tapahtuman aikana?
Glitterissä mietitään tarkkaan miten tapahtuma saadaan näkymään myymälässä. Myymäläpäälliköt myyjien avustuksella hoitavat käytännön työt ja he ovat ajanhermolla joka tapahtumakaupungissa. Henkilökunta miettii Muotipäivien kampanjat, muotinäytösosallistumiset ja jopa yksi työntekijä osallistuu mallien stailaamiseen tapahtuman takahuoneessa.

Vuonna 2013 Muotipäivät -tapahtumien teemana on Moskova.

Tämän vuoden aikana nousevana trendinä on aasialainen kauneus, kauneus jonka painopisteenä ovat sisäisen ja ulkoisen kauneuden tasapaino, terveys ja kokonaisvaltainen hyvinvointi. Pohjoisesta Euroopasta, Venäjältä saapuvat muotivirtaukset tuovat mukanaan korkealaatuista käsityötä ja ylellisiä sekä kestäviä luonnonmateriaaleja. Alati muuttuva ja liikkuva maailmamme tuo käytännöllistä, kestävää ja ennen kaikkea esteettistä muotia länsimaihinkin.

Glitterissä venäläisten asiakkaiden määrä on lisääntynyt viime vuosina. Etenkin tämä näkyy itä-Suomessa sekä pohjoisen turistikaupungeissa kuten Rovaniemellä. Venäläisiä on paljon myös kesällä Helsingissä. Taija uskoo, että teema on ajankohtainen ja herättää asiakkaiden mielenkiinnon. Venäläisasiakkaiden nousuun Suomessa panostetaan Glitterissä myös avaamalla myymälä Lappeenrannan Veera kauppakeskukseen maaliskuussa 2013.

Tulevista Muotipäivät -tapahtumista Glitter odottaa vielä lisää näkyvyyttä ja somisteita liikkeeseen sekä oheistapahtumia. Vuoden 2013 tapahtumien aikana ohjelmaa nähdään myös yritysten omissa tiloissa. Helsingin Muotipäivät -tapahtuman markkinointia tehostetaan seuraavina vuosina, jotta tapahtuma tavoittaa eri kohderyhmiä vieläkin laajemmin.

Millaiset on Glitterin tulevaisuuden näkymät?
Glitter on asiakaslähtöinen yritys. Glitter on myös henkilöstöyritys jolle työntekijöiden hyvinvointi on tärkeää. Glitterin mielestä töissä saa olla hauskaa. Henkilökunta on sitoutunutta ja hyvin motivoitunutta. Syksyllä 2012 avautui 4 uutta liikettä ja yritys on laajentumassa kovaa vauhtia. 2014-2015 suunnitteillla jatkaa laajentumista mm. Hämeenlinnaan sekä Tikkurilaan.

Taijan pikavinkit
Mekko ja jakku saavat nopeasti uuden ilmeen ja käyttötarkoituksen eri asusteilla ja koruilla. Päivällä värikkäät asusteet tuovat piristystä työpäivään ja ilta menoihin strassit tuovat asuun juhlallisuuden. Värianalyysin voi kiertää asusteita käyttämällä. Ennen Taija ei käyttänyt koruja juuri lainkaan, mutta Glitteriin töihin mentyään hänen mielensä muuttui ja nykyään hän yhdistää koruja jokaiseen asukokonaisuuteen.
Taija
1. Tilaa vaatteita netistä, koska ei kiireeltään ehdi vaatekauppaan niin usein kuin haluaisi.
2. Käy ostoskeskuksissa.
3. Hakee inspiratiota muotilehdistä ja -blogeista :)


Kommentit