Profiilikuvassa Dj Joniveli


1.Kuka olet ja mistä tulet?
Joni Vanhanen, paljasjalkainen jyväskyläläinen. Lapsuus ja teinivuodet Kortepohjassa.

2.Millainen on Dj Jonivelin top 5 soittolista tällä hetkellä?
Näistä tykkään tällä hetkellä erityisesti ja nämä myös toimivat oikeassa paikassa oikeaan aikaan:

Rye Rye feat. M.I.A. - "Bang (WTF I Asked for a kuduro remix by Buraka
Som Sistema)"
Bert On Beats - "Morjim harley" (ja sinkun A-puoli "Suomo")
Shakedown - "At night (Kid Creme Remix)"
Buraka Som Sistema - "Sound of kuduro"
Metric - "Gold guns girls"

3.Soitat mm. Muotipäivillä, onko omantyylistäsi musiikkia helppo yhdistää muotitapahtumaan?
Ihan heittämällä. Mä soitan ja diggailen niin monipuolisesti musaa laidasta laitaan, että sieltä on helppo poimia tunnelmat lavan tapahtumiin. Muutenkin mun panos muotinäytöksiin on vain yksi osa. Mä tuon sinne sen osan jota ei näe, mutta jonka kuulee ja ennenkaikkea tuntee kokonaisuudessa. Soittaminen itsessään on aika erilaista klubeihin verrattuna. Klubilla mä soitan suoraan yleisölle. Muotinäytöksissä mä soitan tietyllä tapaa malleille ja sitä kautta yleisölle.

4.Miten kuvailisit omaa pukeutumistyyliäsi?
Pukeutuminen menee musiikkimaun kanssa aika samassa hengessä. Mä lämpenen semmosiin juttuihin joissa on jotain erilaista, jotain kulmaa, jotain omaa, rohkeeta, rehellistä ja ehkä välillä outoakin. Jos mä mietin jotain vaatekappaletta useamman minuutin, niin se luultavasti jää hyllyyn. Se pitää tuntea heti, että se on mulle.

5.Jonivelin uusi levy on ilmestymässä. Millaista musiikkia tullaan kuulemaan tällä albumilla?
Uusi Joniveli albumi "Maa Jaloissa" ilmestyy toivottavasti nyt syksyllä. Levyn musiikki on ollut valmiina jo keväästä asti. Kaikki taustatyö ja eri palasien saaminen kohdalleen on vaatinut (ja vaatii hieman edelleen) aikaa. Esimakua levystä (kappaleet "Aitabiisi" ja "Piilossa") voi kuulla osoitteessa: www.myspace.com/jonivelimusic

Kommentit