Muotipäivät 2023 harjoittelijan silmin

Kuva: Pasi Hakala / Studio Varjo

Harjoitteluaikani on kulunut vauhdilla eteenpäin ja olen ollut harjoittelussa Fashion Unitilla nyt yli kolme kuukautta. Tänä aikana olen päässyt olemaan mukana Fashion Unitin toiminnassa hyvin monipuolisesti. Suurin osa ajastani on kulunut eri tehtävien parissa toimistolla, mutta olen päässyt mukaan myös erilaisiin tapahtumiin ja tilaisuuksiin.


 Päällimmäisenä mielessä on Muotipäivät, jotka järjestettiin pari viikkoa sitten 1.-3.9.2023 Toivolan vanhalla pihalla. On ollut mielenkiintoista olla mukana koko tapahtuman järjestämisessä ja nähdä tapahtuman toteutuminen ja onnistuminen omin silmin.


Kuva: Anna Ruotanen

Muotipäivät-viikko sisälsi tiedostojen muokkaamista ja papereiden tulostamista, asioiden varmistelua, tavaroiden kuljettamista paikasta toiseen sekä tietenkin harjoituksia viikonloppua varten. 




Itse Muotipäivät -viikonloppuna olin muotinäytösten aikaan takahuoneessa avustamassa asujen vaihdossa ja pukemisessa. Tämän lisäksi viikko sisälsi kaikkea muutakin, esimerkiksi tapahtumakassien teko ja jakaminen, muotinäytöksissä olevien tuotteiden haku ja palautus, stoorit someen sekä tavaroiden haku ja kuljetus eri paikkoihin. Vaikka koko viikonloppu ja edeltävä viikko oli hyvin hektinen ja työntäyteinen, oli ihana nähdä tapahtuman lopputulos ja se, kuinka mallit loistivat lavalla.

Kun katsojana ei näe mitä "takana" tapahtuu, ei osaa ajatellakaan miten paljon työtä, keskittymistä, sitoutumista ja motivaatiota tällainen tapahtuma vaatii niin malleilta kuin tapahtuman järjestäjiltäkin.


Kuva: Pasi Hakala, Studio Varjo

Olen hyvin kiitollinen, että olen saanut mahdollisuuden harjoitteluun FU:lla ja päässyt mukaan tekemään vuoden suurinta tapahtumaa. Olen oppinut paljon uutta upeilta ihmisiltä ja kehittänyt omia taitojani!

Innolla odotan mitä tuleva syksy ja Mallivalmennus tuovat tullessaan. Mahtavaa päästä tutustumaan uusiin ihmisiin!

Terkuin, 

Anni

Kommentit